Van de voorzitter

Van de voorzitter

Door de vakantie heeft het wat langer geduurd voor ik jullie iets kan vertellen uit de vergadering van 20 juni. In deze vergadering hebben we natuurlijk teruggekeken naar de ALV. Waar we zeer tevreden over waren was de discussieronde tijdens de pauze. De aanwezige leden konden met de afzonderlijke bestuursleden discussiëren. Waar we niet tevreden over waren was de opkomst van de leden, maar daar hebben jullie van mij al een mail overgehad.

De septembervergadering leent zich wat minder voor deze werkwijze. In de septembervergadering worden veelal hamerstukken besproken.

Ook hebben we de commissies besproken. Gaat het goed, zijn er genoeg mensen in de commissies etc. Een commissie, de badmintoncommissie, geeft ons toch nog wel wat zorgen. De badmintoncommissie is onderbezet, waardoor Frederik te veel zelf doet. We proberen wat meer ouders van de jeugdteams hierbij te betrekken. Wie wil hem gaan helpen?

Een punt van aandacht zijn ook de trainerskosten. We moeten kijken of we nog steeds op de juiste weg zijn. Persoonlijk vind ik dat we hier te laat mee zijn. Liever zie ik dat we dit bespreken in april, zodat we weten wie er training gaat geven en wat dit dan allemaal gaat kosten. Dit is ook belangrijk voor de begroting.

De inkoop van de shuttles wordt geregeld door de badmintoncommissie aan de hand van de begroting. Ook de shuttlekeuzen wordt door de badmintoncommissie gedaan. Uiteraard speelt de penningmeester hier een rol in.

De clubkleding van Duijn Teamsport is besproken. In het algemeen is het bestuur uitermate enthousiast.

We hebben ook vastgelegd dat alleen Jessica en Dick van Hout inkopen mogen doen voor de kantine.

Vergadering 29 augustus 2024

Uiteraard hebben we in deze vergadering de ALV van 26 september besproken. De datum vastgelegd wanneer iedereen de stukken voor de ALV ingeleverd moet hebben bij de secretaris. Er is ook een rooster opgesteld voor het uitdelen van de labels en de werkzaamheden die de leden mogen verrichten alvorens zij hun label krijgen.

Dick heeft een offerte aangevraagd bij de Tapwacht. Het bestuur is akkoord gegaan met het voorstel van Dick. Dit bedrag wordt in het vervolg opgenomen in de begroting van faciliteitencommissie.

Aan de hand van de plattegronden van het sportcomplex gaan we nog eens in slag met de SOHH in casu met Jan Heijboer over de verdeling van de energiekosten.

De schoonmaak van de kantine is niet doorgegaan wegens een gebrek aan vrijwilligers. Hoe is e.e.a. gecommuniceerd met de betrokkenen en kunnen we hieruit lessen leren o.a. de wijze van vastleggen bij de uitreiking van de labels?

Leerpunt: Volgend seizoen beter organiseren. Het streven is om dit jaar alsnog een vorm van grote schoonmaak te hebben.

We hebben afgesproken dat Dick een betere handleiding gaat maken m.b.t. het gebruik van het alarm. Hier zijn toch nog wel onduidelijkheden over. Ook afgesproken dat wat per whatsapp geregeld kan worden, we dat ook doen. Dit voorkomt dat we te lange bestuuragenda’s krijgen.

Dit was wel een hele lange “Van de voorzitter” ik hoop weer op gerelde basis iets van mij te laten horen.

Tot zover.

Wim Tartaud
Voorzitter